Sunday, December 14, 2014

PARUT JERAWAT & ALAHAN DAH HILANG!!!



Assalamualaikum....
Selepas saya kahwin pada tahun 2012 kulit saya makin menjadi-jadi sensitifnya. Sampaikan semua makanan saya kena ambil yang betul-betul 'fresh'.
.
Kalau saya salah makan je confirm naik jerawat, kulit jadi gatal-gatal. Malah miss V pun turut terjangkit gatal tu. Hanya Tuhan sahaja yang tahu. Selama setahun juga saya tak jumpa produk apa yang betul-betul serasi dengan saya.
.
Satu hari tu mak ada minta saya google cari produk Shaklee. Memang saya pernah dengar produk ni tapi saya tak berapa minat sangat. Yelah..makan pil-pil ni kan. Memang saya payah nak ambil ubat.
.
Tapi saya tolong mak google la produk shaklee dan mak nak cuba ambil Alfalfa. Saya tolong orderkan je dan terus pos dekat mak di kampung. Ma dan abah makan Alfalfa, memang tenaga tu lain sikit, tak macam dulu.
.
Mak minta saya cuba produk shaklee, tapi saya ambil masa juga nak mencuba..hehe berkali-kali mak tanya dah cari ke belum..last2 mak suruh cari FB Munirah Hazam..mak cerita la yang kawan ambil shaklee dengan Munirah Hazam.
.
Saya pun cari lah dan jumpa la FB tersebut. Saya cuba tanya ada produk untuk kesuburan tak. Kak Munirah kata ada dan beliau suggestkn GLA untuk saya dan ZINC untuk suami.
.
Hampir sebulan juga saya ambil..tapi still negatif..tak pe saya dan suami tak putus asa. Sebenarnya bukan nak cerita pasal subur tapi nak cerita pasal parut jerawat tu..hehhe
.
Satu hari saya nak ambil serai yang suami tanam dibelakang rumah, jiran a.k.a mak saudara tegur:-

Mak Su : Angah pakai apa kat muka?
Saya : muka terkejut juga (dalam hati makin teruk ke..adoiii..tak serasi ni..)kenapa mak su?
Mak Su : Parut jerawat dah macam tak de dah
Saya : muka happy ^___^ yeke?? Hehehe

Tamat perbualan kami..dan terus sambung masak.
.
Sambil masak senyum je..hehehe pahtu terus fikir aku makan pe erk..ntah-ntah GLA kot..xpelah..biar la..
.
Dah masuk 2bulan saya ambil GLA..eh betul la..dah makin kurang parut2 jerawat yang hitam tu..sukanyaaaaa..alhamdulillah..dan yang penting miss V dah tak gatal taw..
.
Saya dah jumpa produk apa yang sesuai dengan saya..Alhamdulillah

Walaupun masih tiada tanda2 positif untuk hamil, saya bersyukur kulit wajah saya kembali seperti zaman bujang..hehe
Alhamdulillah


Nik Nur Syuhada
Pengedar Shaklee Kelantan
Sms/Whatsapp/Telegram : 019-5057705
FB :  Nik Nur Syuhada
Email : syuhadanain@gmail.com

No comments:

Post a Comment