Monday, November 10, 2014

[ KULIT TERBAKAR MELECUR ] PART 1




Assalamualaikum...Ibu adalah segala2nya..Dialah yang telah melahirkan kita, menyusukan kita,membesarkan kita..jika berlaku apa2 dekat ibu, saya pasti ramai yang akan menjadi tak tentu arah..

Satu hari, setelah abah pencen..abah rancang akan berpindah ke melaka kerana di sana dah ada rumah sendiri..xsilap saya awal tahun, Januari 2014 abah dan ibu berpindah ke melaka..

Pada hari kedua berada di melaka, ibu goreng ayam untuk bagi abah makan..bila nak angkat tu ibu pelahankan api tetapi api padam tetiba dan menyambar ibu..ibu kata macam harimau nak terkam ibu masa tu..

Terus ibu berlari keluar dari rumah dan berisghtifar..hanya Tuhan sahaja tahu macam mana ibu rasa masa tu..adik lelaki terkejut terus masuk dapur tengok keadaan dapur..alhamdulillah xde pape berlaku..

Keesokkan tu, abah call dan bagitahu apa yang terjadi..pe lagi terkejut saya..saya terus call ibu..Ya Allah, saya xdapat tahan air mata bila dengar ibu cerita..sy sms adik minta adik hantar gambar..

Sekali lagi saya terkejut dengan berlinangan air mata..xsanggup rasanya nak tengok lama2 gambar ibu..saya rasa sape yang tgk gambar ibu mesti xpercaya..kuasa Allah..Allah masih selamatkan ibu..

Nanti saya sambung semula pe yg terjadi selepas itu.....


No comments:

Post a Comment